Busan AREA6 Pop-uo
본문
CATEGORY : EXHIBITION
CLIENT : SAMJINEUM
LOCATION : AREA 6, BUSAN
YEAR : 2020-2021
구조디자인 제안은 공간, 콘텐츠가 변함에 따라 다른 형식으로 확장할 수 있습니다. 팝업스토어가 끝나면 모듈은 다른 장소에서 새로운 컨텐츠와 함께 공간적 체험을 제공합니다. 프로젝트는 기존의 일시적으로 소비되고 버려지는 환경적 문제에 대한 대안책으로 지속가능한 디자인이 될 것입니다.
서울 팝업전시와 달리 각 지역의 컨텐츠를 모티브 삼은 이번 전시는 영역의 구분과 홍보를 고려하여 선적으로 나열하는 방식을 택했습니다. 배치의 방식에 따라 동선은 자연스럽게 흐르며 파트 별로 구분된 모듈을 통해 각 브랜드의 특성을 잘 보여지게 의도했습니다.
Structural design proposals can be expanded into different formats as space and content change. When the pop-up store is over, the module provides a spatial experience with new content in different locations. The project will be a sustainable design as an alternative to existing temporarily consumed and abandoned environmental problems.
Unlike the Seoul pop-up exhibition, this exhibition, which is based on the contents of each region, chose to list them in a shipping manner in consideration of the division and promotion of the area. Depending on the method of arrangement, the movement flows naturally, and it is intended to show the characteristics of each brand through modules divided by parts.
With ATDG